Zboží nedostupné na e-shopu může být skladem ihned k odběru na našich prodejnách. Pro ověření aktuální dostupnosti nás neváhejte kontaktovat, děkujeme

Tiskárny a multifunkce v době post-covidové

S jednoúčelovými i více univerzálními multifunkčními tiskovými zařízeními se setkáváme dnes a denně. Většina firem jich má hned několik a zcela běžné jsou i v domácnostech. Pojďme se proto společně podívat na vývoj v této oblasti, protože ačkoli se může na první pohled zdát, že zařízení jako tiskárny se nemají příliš kam vyvíjet, opak je pravdou.

 


Tiskárny a multifunkce jsou na první pohled nenápadné přístroje, od kterých většinou očekáváme jen jedno jediné – bezproblémový tisk, případně i kopírování nebo skenování. Moderní tisková zařízení jdou však dál a často nabízejí funkce a vlastnosti, které nám mohou výrazně usnadnit naše každodenní životy.

Co změnil covid?

Stejně jako v mnoha jiných oblastech i do vývoje trhu s tiskárnami a multifunkcemi výrazně zasáhla pandemie covidu-19. Na straně dodavatelů došlo k výrazným komplikacím ve výrobě a logistice, kvůli kterým se i v dnešní době stále potýkáme se špatnou skladovou dostupností některých modelů. Z hlediska zákazníků pak situaci výrazně změnil přesun obrovského množství (primárně kancelářských) zaměstnanců na tzv. home office. Kvůli tomu vzrostla poptávka po kompaktnějších a jednodušších tiskárnách a multifunkcích využitelných i v domácích, často prostorově stísněných, podmínkách. Zájem podniků o robustní řešení pro velké pracovní skupiny naopak razantně klesl – do prázdných kanceláří prostě nebyly (tolik) potřeba… Domácnosti pak tiskárny často kupovaly také kvůli domácí výuce žáků a studentů. Ti potřebovali nejen tisknout studijní a výukové materiály, ale často je i skenovat a odesílat zpět do školy. Jedním z důsledků výše zmíněných změn v přístupu k práci byl tedy i klesající zájem o „neskladné“ tiskárny formátu A3 a růst nákupů kompaktnějších A4 zařízení.

Inkoust nebo laser?

Zejména podniky, instituce a obecně velcí zákazníci se dlouhou dobu přikláněli k nasazování laserových tiskáren. Spolu s nástupem tzv. inkoustových tankových systémů, které postupně ve větší či menší míře napříč svými portfolii nasadila většina důležitých výrobců, se však do popředí zájmu opět dostává i inkoustová tisková technologie. Nutno podotknout, že oproti dřívějšku výrazně inovovaná inkoustová technologie. Díky vylepšeným vlastnostem, možnosti snadného průběžného doplňování inkoustu, velké zásobě dodávaného inkoustu při pořízení zařízení a třeba i důrazu na ekologii, udržitelnost a životní prostředí, se tak kromě domácností a menších firem začaly k inkoustovému tisku opět přiklánět také náročnější zákazníci s požadavkem intenzivního tisku.
Do budoucna se budeme pravděpodobně (i v domácnostech) stále častěji setkávat také s modelem tzv. předplatného. Zákazník si v tomto případě při pořízení nové tiskárny zvolí některý z předem připravených tarifů s určitým objemem vytištěných stránek, a v momentě, kdy se přiblíží k vyčerpání spotřebního materiálu, je mu automaticky výrobcem (nebo jiným smluvním poskytovatelem služby) doručen nový. Takové předplatné může mít více variant (může být založeno na množství vytištěných stránek, nebo na časovém období – typicky měsíčním nebo čtvrtletním intervalu) a uživateli přináší komfort v tom, že se nemusí takřka o nic starat. Stále důležitější roli bude (i ve světle rychle rostoucích cen energií) v pohledu zákazníků mít i výše nákladů spojených s vlastnictvím a provozem tiskárny a jejich optimalizace.

Různé druhy spotřebního materiálu

Moderní tiskárny a multifunkce nabízejí celou řadu využití. Primární je samozřejmě tisk na běžný kancelářský, ale třeba také fotografický papír. Můžeme však narazit i na celou řadu jiných typů spotřebního materiálu včetně nejrůznějších fólií nebo nalepovacích či nažehlovacích etiket.

Bezpečnost, cloud a mobilní tisk

Stejně jako u počítačů, notebooků, smartphonů a další techniky i u tiskáren musíme dbát na bezpečnost dat a ochranu soukromí. A to zejména při pracovním (firemním využití). Výrobci si toho jsou naštěstí dobře vědomi a svá zařízení v tomto ohledu neustále modernizují. Bezpečnost se řeší od té nejnižší úrovně (tedy ochrany samotného operačního systému zařízení), přes běžnou každodenní práci s přístrojem až po možnosti vzdáleného přístupu a návazných služeb. Zejména u starších zařízení tomu tak však být samozřejmě nemusí a pokud takové přístroje využíváte, měli byste tomuto aspektu věnovat pozornost. Případy narušení vnitřních sítí či úniků dat prostřednictvím tiskáren nejsou ničím neobvyklým…
Vedle systémů pro správu a oběh dokumentů si moderní tiskárny a multifunkce velmi dobře rozumí také s nejběžnějšími cloudovými platformami. Kromě tisku uložených materiálů lze do cloudu např. ukládat naskenované dokumenty či fotografie. Stále populárnější je také tisk z chytrých mobilních telefonů či tabletů, kdy se uživatelé zcela obejdou bez osobního počítače. Samozřejmostí se tak stává drátová (USB a Ethernet) i bezdrátová (Wi-Fi, Bluetooth či NFC) komunikace. Zejména pokročilé podnikové přístroje umožňují po vzoru smartphonů a tabletů také rozšiřování výbavy prostřednictvím stahování aplikací. Využívat lze přitom jednak existující software, tak i vlastní, na zakázku vyvinuté programy ušité na míru potřebám konkrétního podniku. Moderní přístroje mají se smartphony společnou i další vlastnost – pohodlné ovládání prostřednictvím rozměrných dotykových panelů.

Mobilní tiskárny do terénu

Vedle klasických stolních tiskáren a multifunkcí výrobci nabízejí také mobilní tiskárny pro práci v terénu. Každý si jistě vybaví malé kapesní tiskárny určené pro tisk upomínkových fotografií z různých akcí, jako jsou třeba svatby. K dispozici jsou však i serióznější byznysová zařízení určená pro pracovníky v terénu, kteří v případě potřeby mohou zcela nezávisle na své kanceláři tisknout např. nejrůznější propočty, plány, schémata nebo třeba právě podepsané smlouvy či jejich aktualizace. S některými modely je pak mohou bez problémů ihned také naskenovat a třeba i odeslat zpět do firmy k okamžitému vytištění a dalšímu zpracování či zaarchivování (nebo je uložit na firemní cloudové úložiště). Najít lze i na modely s vestavěnou baterií, takže navíc není třeba ani hledat zdroj napájení.

Autor: František Doupal, zdroj: www.rmol.cz

 
Zboží nedostupné na e-shopu může být skladem ihned k odběru na našich prodejnách. Pro ověření aktuální dostupnosti nás neváhejte kontaktovat, děkujeme

KS Mobil, s.r.o.

Sídlo společnosti:

Na Výsluní IV 770
Dolní Němčí
68762
IČ: 29264189
DIČ: CZ29264189
Bankovní spojení:
241717475/0300

Provozovna Uherský Brod:

Masarykovo náměstí 164
Uherský Brod
68801
TEL: +420 733 307 000


OTEVŘENO
Pondělí - Pátek
9:00 - 17:00
Uherský Brod

Provozovna Kroměříž:

Vodní 84
Kroměříž
76701
TEL: +420 722 666 768


OTEVŘENO
Pondělí - Pátek
9:00 - 17:00
Kroměříž

Spojení:

Prodejna/servis Uherský Brod: +420 733 307 000
Prodejna/servis Kroměříž: +420 722 666 768
Reklamace Uherské Hradiště: +420 604 833 811
E-mail: info@ksmobil.cz

Vedení společnosti:

Stanislav Stojaspal
Tel: +420 736 131 616
E-mail: stojaspal@ksmobil.cz