Zboží nedostupné na e-shopu může být skladem ihned k odběru na našich prodejnách. Pro ověření aktuální dostupnosti nás neváhejte kontaktovat, děkujeme

Home Office - Jak efektivně pracovat z domova

Kvůli pandemii koronaviru už několik měsíců řada lidí pracuje z domova. Někteří si zvykli rychle, jiní ovšem mohou s novým režimem notně zápasit.




Čeští zaměstnavatelé v trendu home office před světem zaostávají, nyní se však mohou v praxi přesvědčit o jeho výhodách. A kdo ví, možná po odeznění pandemie zaznamenáme v této oblasti výrazný nárůst.

Řada lidí možná odstartovala svůj nečekaný home office s přesvědčením, že jde jen o krátkodobou záležitost a není tedy potřeba činit zvláštní opatření. Zde se ovšem hodí připomenout, že aby byla práce z domova efektivní a úspěšná, jsou určitá pravidla potřeba. Home office je vhodné brát zcela vážně jako normální práci z kanceláře či provozovny a zařídit si kvalitní domácí pracoviště. Zlepšíte tím svou výkonnost a eliminujete stres z případného časového presu.

Jak zařídit vhodné pracovní prostředí

Předpokladem bezpečné a efektivní práce jsou správně vytvořené podmínky a jasné hranice mezi pracovním a domácím životem. Práce s notebookem na klíně na gauči naproti televizi je sice krásná představa, jenomže pokud si pro pracovní činnosti nevyhradíte vlastní koutek, nebo rovnou celou místnost, utrpí nejen vaše tělo, ale i pracovní nasazení. Budete-li se doma cítit příliš pohodlně, může to ohrozit efektivitu práce. Zapomeňte proto na práci z postele nebo z místa, kde obvykle relaxujete.

Prostory

Podle základního pravidla efektivní práce z domu byste si měli v domácnosti vyhradit jedno konkrétní místo, ze kterého budete pravidelně pracovat. Neustálé přesuny mezi postelí, gaučem, kuchyňským ostrůvkem nebo jídelním stolem vám moc vnitřního klidu a soustředění nezajistí.

Pokud máte pro svůj home office vyhrazenu jednu místnost v bytě nebo v domě, máte z velké části vyhráno. Jestliže nemáte samostatnou pracovnu, pomohou vám alespoň fyzické hranice pracovního prostoru. Pokud máte možnost jen pracovního koutu, dbejte na to, aby vaše místo bylo daleko od televize, protože ta bývá nebezpečným lákadlem. I když to může znít nepravděpodobně, zapnutá televize rapidně snižuje vaši pracovní produktivitu. Stejně tak by pracovní prostor neměl být součástí ložnice, protože ta je určena pro relaxaci a pracovní věci v ní nemají co dělat.

Pracovní stůl

Charakter domácí kanceláře zcela jistě určuje pracovní stůl. Běžný stůl nenahradí ten počítačový – když se za něj posadíte a pokusíte se psát na klávesnici, buď budete přetěžovat trapézy, nebo si koledujete o syndrom karpálního tunelu. Vyberte si proto polohovatelný stůl, za kterým lze sedět i stát a má dostatečně velkou pracovní plochu.

Pracovní stůl umístěte pokud možno k dennímu světlu. Je pro vaše oči nejzdravější. Pokud to není možné, dbejte na kvalitní osvětlení, ideální je kombinace stropního světla a kvalitní stolní lampy. Velmi oblíbené v současné době jsou stoly, jež mají vyvýšené místo pro monitor, výsuvné poličky pro klávesnici a disponují spoustou zásuvek, skříněk a poliček, a to jak ve spodní, tak i v nástěnné části.

Židle

Zvýšenou pozornost při zařizování home office věnujte židli. Tu ergonomickou poznáte podle nastavitelné opěrky, područek i sedáku, díky čemuž se plně přizpůsobí postavě uživatele. Se statickým sedákem se spojuje pasivní sezení a s ním i tuhnutí šíje či bolest v bedrech. Porozhlédněte se po ergonomické židli s pohyblivým sedákem, která bude zárukou aktivního sezení. Zajistí podvědomou aktivaci svalů potřebných ke správnému držení těla.

Abyste při dlouhém sezení alespoň trochu odlehčili páteři, je dobré měnit občas pozice – a právě to by vám dobrá pracovní židle měla umožnit. Výška sedáku by měla být v rozmezí 40 až 50 cm tak, abyste při sezení měli nohy v kolenou ohnuté v tupém úhlu. Úhel opěradla by měl být takový, abyste byli při opření v mírném záklonu zhruba 5°. Výška opěradla by měla být přibližně taková, aby vám sahala pod lopatky nebo k ramenům těla. Pohodlné a zdravé sezení můžete ještě podpořit některými doplňky, jako jsou podnožky, podsedáky nebo bederní opěrky.

Úložné prostory

Vylaďte svou domácí kancelář k dokonalosti a pořiďte si police, regály a další úložné prostory, díky kterým budete mít veškeré potřebné vybavení na dosah ruky. V současné době není problém koupit různé policové a skříňkové systémy, které zapadnou do jakéhokoliv designu, takže je lze zkombinovat s pracovním stolem, a pro vás je potřeba, abyste pro každý papír nemuseli odbíhat do jiných místností. Především v malých domácích kancelářích „mini office“ jsou velmi praktické závěsné police na stěnu, které vyřeší problém s nedostatkem místa na stole a v jeho okolí. Rovněž tak se snažte mít v dosahu všechny kancelářské potřeby, které jsou pro vaši práci důležité. Vyhraďte jim speciální místo na stole nebo v zásuvce, ať je máte kdykoli po ruce.

Technické vybavení

Kvalitní počítač či notebook je základ

Bez počítače nebo notebooku se z domova pracuje špatně. Pokud máte rychlý notebook, práce bude o poznání příjemnější. Není nic horšího, než když vás při práci brzdí pomalu pracující počítač. Pokud vybíráte nový, zaměřte se kromě výkonu procesoru také na pevný disk. Notebooky s rychlými SSD disky výrazně urychlí většinu běžné práce a nebudete muset prakticky vůbec čekat, startují během pár vteřin a kancelářské programy spouští ještě rychleji. Pokud nemáte v plánu připojovat notebook k monitoru, lépe se pracuje s větší obrazovkou. Vhodná úhlopříčka je alespoň 14 palců. Pro práci s čísly se hodí notebook s numerickou klávesnicí. Notebooky s matným displejem minimalizují odlesky a dá se na ně pohodlně dívat celý den i za slunečního světla.

Monitor

Pokud trávíte více času u počítače, základem je kvalitní a správně umístěný monitor. Ideální vzdálenost oka od obrazovky je 50-100 cm. Monitor by měl být přímo před Vámi (max. odchylka je 30 stupňů) a měl by být umístěn 15-20 stupňů pod úrovní přímého pohledu. Na práci i multimédia dejte přednost monitoru s IPS panelem a s technologiemi pro ochranu očí (např. EyeSaver či Comfort View), které redukují modré světlo (Low blue light) a problikávání (Flicker-free).

Myš, klávesnice a podložka

Syndrom karpálního tunelu je nejčastější nemoc z povolání v České republice a trápí se s ní asi 40 tisíc lidí. Jako prevenci vyberte dobře padnoucí myš. Kromě myši jsou perfektní gelové podložky, které pomohou zdravému náklonu zápěstí. Jsou k dostání k myším i klávesnicím a jde o levný doplněk. Přitom jde o jeden z nejefektivnějších způsobů, jak něco udělat pro své zápěstí.

Sluchátka

Obyčejný mikrofon a reproduktor v notebooku je provizorní řešení, až na výjimky je zvuk špatný a často se dopracujete k nežádoucí ozvěně. Navíc pokud máte děti, jsou teď s vámi nejspíš ve společné domácnosti, a i když mají svůj vlastní pokoj, přebíhají z místnosti do místnosti, ječí a smějí se, a ty starší si zase stále neustále s někým píšou nebo volají. Vyberte si kvalitní headset, drátové začínají na skvělých cenách, ideální jsou pak bezdrátové headsety. Pokud se na práci chcete opravdu dobře soustředit, zkuste si pořídit sluchátka s potlačením okolního hluku.

Chytré doplňky

Bezdrátové nabíječky

Na vašem pracovním stole by neměla chybět chytrá nabíječka. Obzvláště některé profese vyžadují časté telefonování, kterým se váš smartphone soustavně vybíjí. Není nic jednoduššího, než jej mezi hovory postavit nebo položit na bezdrátovou nabíječku. Na trhu jich najdete ohromné množství od nejrůznějších značek.

Bezdrátové úložiště

Pevné disky jsou skvělé pro přesouvání souborů ze zařízení do zařízení, ale co když byste je nikdy nemuseli připojovat a mohli byste je připojit k více zařízením najednou? Přesně to nabízí například zařízení WD My Passport Wireless Pro. Díky tomu můžete bez problémů odesílat soubory mezi notebookem, stolním počítačem, chytrým telefonem a tabletem. Passport Wireless Pro má také tu výhodu, že je schopen vyrábět svou vlastní síť ad hoc, což se hodí, když dojde k výpadku sítě, nebo pokud jste na cestách.

Čističky vzduchu

Prostředí, ve kterém se nacházíte, do značné míry ovlivňuje vaše výkony. Z vydýchaného vzduchu plného prachu vás může bolet hlava, oči nebo na vás padnout únava. V moderní domácnosti by kromě robotického vysavače, který se postará o minimum prachu, neměla chybět čistička vzduchu. Ta je v této nelehké době více než potřebná, protože dokáže zachytit až 99 % virů a bakterií, které jsou ve vzduchu. Například čističky vzduchu Xiaomi Mi Air se postarají o dokonale čistý vzduch bez bakterií, nečistot i prachu. Ovládají se jednoduše přes smartphone včetně hlasových asistentů.

 

Na co si dát pozor při práci z domova:

Zařídili jste si home office podle představ a vytvořili dobré pracovní prostředí? Tak hurá do práce! Na závěr ještě několik tipů, na co si dát při práci z domova pozor a jak dosáhnout maximální efektivity a koncentrovanosti:

  • Stanovte si přestávky: Pracovní dobu si rozdělte do časových bloků a vyhraďte si několik přestávek. Nejezte při práci, ale jen během pauzy.
  • Oddělujte práci a volný čas: Vytvořte jasné hranice mezi prací a zábavou. Pokud byste v průběhu dne střídavě pracovali a věnovali se vlastním aktivitám, nemohli byste se dokonale soustředit.
  • Oblečte se jako do práce: Vaše psychické rozpoložení je pro kvalitní práci při home office zásadní. Mozek vysílá signály a vychází z naučených vzorců. Ví, že v pyžamu odpočíváte a relaxujete. Chcete dosáhnout maximální soustředěnosti? Oblékněte se stejně jako do práce.
  • Buďte s kolegy v kontaktu: Sociální aspekt je důležitý. Neztraťte kontakt s kolegy a pravidelně s nimi komunikujte.
  • Choďte na čerstvý vzduch: Až budete mít pocit, že se už nemůžete koncentrovat, běžte na čerstvý vzduch a okysličte svůj mozek. Nezapomeňte ani na pravidelné větrání domácí kanceláře.
  • Sepište si úkoly a odškrtávejte je: Motivujte se. Sepište si seznam všech úkolů a ty hotové si postupně odškrtávejte.
  • Nezapomínejte na osvětlení: Při zařizování domácí kanceláře pořiďte dostatečně výkonný zdroj umělého osvětlení v podobě lampy nebo stropního svítidla.

 


Použité zdroje:

https://www.expedo.cz/blog/?clanek=vyladte-svuj-home-office-k-dokonalosti-budete-efektivnejsi-29

https://www.dumazahrada.cz/bydleni/interiery/24253-home-office-zarite-si-domaci-kancelar/

https://sdeleni.idnes.cz/zpravy/jak-na-pohodlny-home-office-mame-pro-vas-5-tipu.A200323_090505_zpr_sdeleni_hradr

https://jablickar.cz/home-office-nemusi-byt-za-trest-poridte-si-chytre-vychytavky-se-kterymi-bude-prace-zabava/

https://www.thebalancesmb.com/a-checklist-for-setting-up-your-home-office-2951767

 

 
 
Zboží nedostupné na e-shopu může být skladem ihned k odběru na našich prodejnách. Pro ověření aktuální dostupnosti nás neváhejte kontaktovat, děkujeme

KS Mobil, s.r.o.

Sídlo společnosti:

Na Výsluní IV 770
Dolní Němčí
68762
IČ: 29264189
DIČ: CZ29264189
Bankovní spojení:
241717475/0300

Provozovna Uherský Brod:

Masarykovo náměstí 164
Uherský Brod
68801
TEL: +420 733 307 000


OTEVŘENO
Pondělí - Pátek
9:00 - 17:00
Uherský Brod

Provozovna Kroměříž:

Vodní 84
Kroměříž
76701
TEL: +420 722 666 768


OTEVŘENO
Pondělí - Pátek
9:00 - 17:00
Kroměříž

Spojení:

Prodejna/servis Uherský Brod: +420 733 307 000
Prodejna/servis Kroměříž: +420 722 666 768
Reklamace Uherské Hradiště: +420 604 833 811
E-mail: info@ksmobil.cz

Vedení společnosti:

Stanislav Stojaspal
Tel: +420 736 131 616
E-mail: stojaspal@ksmobil.cz